Logo Voor Koekelare

Feestelijkheden

Onze gemeente heeft een goede uitstraling en reputatie omdat de gemeente leeft. We zijn gekenmerkt door een rijk verenigingsleven, sterk ondernemerschap en talrijke vrijwilligers.

We wensen onze bestaande comités (Koekelare Leeft en Feestcomité) verder te ondersteunen, zowel op fi nancieel als logistiek vlak. We informeren hen ook over de verplichtingen van de hogere overheden op het gebied van milieu (herbruikbare bekers), veiligheid (security), …

We blijven de verenigingen een brede ondersteuning geven door het aanbieden van aangepaste infrastructuur (zoals De Balluchon) aan betaalbare voorwaarden. We behouden onze fi nanciële steun voor wijk- en straatfeesten via een gemeentelijk reglement zodat de sociale cohesie versterkt wordt.

De huidige bestuursmeerderheid had de intentie om alle inwoners tweejaarlijks uit te nodigen voor een grote receptie. Wegens de coronapandemie heeft dit slechts 1 keer plaatsgevonden. VOOR Koekelare wenst dit initiatief in de volgende jaren te herhalen om de samenhorigheid van onze inwoners te bevorderen.

Op geregelde basis worden we als gemeentebestuur gevraagd om ons grondgebied ter beschikking te stellen voor grote evenementen (bijvoorbeeld groot koersevenement). Door de organisatie wordt dan een fi nanciële en logistieke ondersteuning gevraagd van het gemeentebestuur. VOOR Koekelare is van mening dat het toekomstig bestuur open moet staan voor de organisatie van grootschalige evenementen in onze gemeente. Op die manier komt Koekelare op een positieve manier in de kijker en kan de lokale horecasector een duwtje in de rug krijgen.

“ VOOR Koekelare is van mening dat het toekomstig bestuur open moet staan voor de organisatie van grootschalige evenementen in onze gemeente. ”